top of page

נעים להכיר

HaClassit.jpg

היי, אני יוליה.

אני משתפת פה את עולם קפסולות האופנה שלי, כדי לתת לך השראה איך ליצור את הקפסולה שלך.

ברוכה הבאה לבלוג שלי!

הישארי מעודכנת

ברוכה הבאה לקהילת המקפסלות

  • Twitter
  • Pinterest
  • Instagram

אינסטגרם

  • תמונת הסופר/תקפסולטה

המדריך המלא לקפסולה הראשונה

עודכן: 19 בפבר׳ 2022

אחרי שקראתם ושמעתם על מלתחת קפסולה אתם מוכנים להתחיל לנקות את הארון ולסדר את שגרת הלבוש שלכם. אבל איך מתחילים?

לפניכם מדריך מצולם שילווה אתכם צעד אחר צעד בדרך אל הקפסולה הראשונה שלכם.


בפוסט הקודם שלי, מלתחת קפסולה למתחילים, קיבלתם טעימה מהרעיון הנפלא שנקרא מלתחת קפסולה. בגדול מדובר באוסף מצומצם של פריטי לבוש שעובדים מעולה זה עם זה ומאפשרים לייצר כמות גדולה של לוקים מדויקים במגוון סגנונות.

קפסולה מוצלחת מכילה כ-30 פריטים כולל נעליים, ומשמשת אותנו לעונה - בערך 3 חודשים. בסיום העונה, נוציא את כל הקפסולה מהארון, נבדוק מה יכול לעבור איתנו לעונה הבאה ואת מה שחסר נשלים מקפסולות קודמות או שנרכוש, אבל לא לפני שאנחנו סגורים על פריטי הלבוש שחסרים לנו. כך אנחנו חוסכים לעצמנו זמן וכסף ונמנעים מקניות מיותרות.


הרעיון הכללי הוא כזה: בוחרים צבע בסיס, מעליו מוסיפים פריטים בצבעים ניטרליים ולבסוף מחזקים בצבע הדגשה אחד או שניים שירעננו את הקפסולה. לפניכם טבלת צבעים חלקית שתעזור לכם לבחור את הצבעים המנחים:

טבלת צבעים למלתחת קפסולה

אז בואו נראה איך מרכיבים קפסולה צעד אחד צעד.

לפני שמתחילים: הוציאו את כל הפריטים מהארון שלכם. הארון שלכם צריך להיות ריק לגמרי!


שלב ראשון: בחרו את צבע הבסיס שלכם.

יש כמה צבעים שיכולים לשמש אתכם כצבע בסיס, ביניהם שלושת הצבעים האלה.

אפשר להתחיל מצבע בסיס אחד, שחור יהיה כנראה הכי קל כי הוא משתלב עם המון צבעים. אני ממליצה להתחיל עם שחור או נייבי ורק אם אתם ממש לא מתחברים לשני הצבעים האלה אפשר לקחת כצבע בסיס את הקאמל או גוון אחר של חום.


שלב שני: החליטו אילו פריטי יסוד ניטרליים יתווספו למלתחה שלכם.

פריטי יסוד שכוללים חולצות טישרט, גולף ומכופתרת

פריטי יסוד הם פריטי לבוש בסיסיים כמו טישרט, ג׳ינס, טייץ׳ וכו׳ שמהווים את הבסיס של כל קפסולה. מדובר בבגדים שקיימים לרוב בכל ארון ובעזרת שילוב נכון וקצת צבע - אפשר לבנות כבר מלתחה מהממת לעונה שלמה.

הטריק הוא לבחור נכון את פריטי הבסיס ככה שישתלבו טוב אחד עם השני וייצרו כמה שיותר הופעות שונות. תוכלו לקרוא עוד על פריטי יסוד בפוסט - ״מלתחה קלאסית בסיסית - פריטי יסוד״.


שלב שלישי: הוסיפו שכבות בצבעים ניטרלים.

כך נראית הקפסולה כשהוספנו שכבות בצבעים ניטרליים

הוסיפו סריגים, קרדיגנים, מעילים, ג׳קטים, בלייזרים, וסטים - פריטי לבוש שישמשו כשכבה על גבי פריטי היסוד שבחרתם ויוסיפו קצת צבע ומורכבות להופעה שלכם.

פריטי השכבות בשלב זה יהיו בצבעים ניטרליים ״מלווים״ לצבעי הבסיס ולפריטי היסוד שבחרתם. היעזרו בטבלת הצבעים בסוף שתעזור לכם לשמור על קו נקי ועקבי.


שלב רביעי: בחרו צבע חזק לקפסולה.

הקפסולה שלנו כמעט מושלמת

בחרו צבע אחד או שניים שילוו את הקפסולה העונתית שלכם. אפשר גם יותר, אבל אז אנחנו עלולים ללכת לאיבוד ולהתחיל להוסיף מכל הבא ליד - בניגוד לרעיון של קפסולה מצומצמת ונקיה. בשלב הזה אתם גם יכולים להוסיף בגד או שניים עם דוגמה שתשתלב טוב עם שאר הפריטים בארון. בקפסולה הזו בחרתי את בורדו וירוק כהה כצבעים חזקים, הוספתי חולצת פסים שהולכת מצוין עם כל דבר בערך והוספתי גם חולצה ארוכה פרחונית בגוונים שבחרתי והיא תשמש אותי למראה טיפה יותר חגיגי.


שלב חמישי: נעליים ואקססוריז.

כמעט סיימנו! מה עושים עם נעליים?

  • צבע - נעליים בצבע הבסיס שלכם (שחור או נייבי) הם בחירה טבעית. בנוסף נעליים בצבע ניוד, בז׳ או טאופ (חום אפרפר) יילכו טוב עם רוב הצבעים. כדאי להכניס לקפסולה זוג למראה קצת יותר קז׳ואלי, כמו סניקרס, וזוג קצת יותר מהודר כמו נעלי עקב עדינות וקלאסיות. רק חשוב לזכור שהקפסולה אמורה לתת מענה ליום יום - אם אתן לא הולכות עם עקבים בדרך כלל, אל תתחילו עכשיו. אחרת תמצאו שקניתם נעלי עקב לקפסולה והן סתם תופסות לכן מקום ב״ספירת הפריטים״.

  • סגנון - נעלי סירה שטוחות (או עם עקב קטן אם אתן לא מוכנות לוותר על העקב) יתאימו בכל קפסולה. אפשר להוסיף מגפונים או סנדלים, בהתאם לעונה. כמו כן, תמיד כדאי שיהיה זוג של נעליים קז׳ואליות כמו סניקרס או keds.

לגבי אקססוריז - אני אישית לא חובבת תכשיטים גדולה אבל השרשרת הנכונה או העגילים המתאימים יכולים לשדרג מאוד כל לוק, לכן מצאתי לעצמי 2 שרשראות ו-2 זוגות עגילים שהולכים טוב עם הכל וזה עובד לי. אם אתם כן בעניין של תכשיטים, ודאו שהם לקפסולה - שלא תמצאו את עצמכם עם עגילי אופל מרהיבים בקפסולה אדומה-ירוקה.

מבחינת תיקים וצעיפים - השמיים הם הגבול. תיק שחור או בצבע ניוד זה תמיד רעיון טוב ומעבר לזה אפשר להתחזק בתיק שיתאים לצבע שבחרתם למלתחה וכך יחזק חלק מהאאוטפיטים.



מזל טוב! יצרתם לעצמכם את הקפסולה הראשונה שלכם!

לגזור ולשמור:

מלתחת קפסולה ב-5 שלבים



476 צפיות0 תגובות
bottom of page